Hoće li bjelovarski željeznički kolodvor napokon doživjeti neophodnu i davno najavljenu sanaciju, pitanje je na koje već neko vrijeme odgovor traži nezavisni gradski vijećnik Vlastimir Ušćebrka. Uz ugrožene stanare kolodvorske zgrade, on je valjda jedini koji još pokušava podići glas protiv neshvatljive nebrige koju već godinama pokazuju vodeći ljudi Hrvatskih željeznica zanemarujući katastrofalno stanje u kojoj se zgrada nalazi.
Poplavljeno i do dva metra
Podsjetimo u zgradi već više od desetljeća vladaju \"venecijanski\" uvjeti. Oborinske i fekalne vode trajno su poplavile podrumske prostorije, pri čemu se razina vode kreće od pola metra u vrijeme sušnog razdoblja, pa do čak dva metra u vrijeme pojačanih oborina. Uz nesnosan smrad zasigurno je još i veći problem vlaga koja sustavno narušava statiku zgrade te na taj način ugrožava sigurnost kako stanara tako i samih putnika. Odgovarajući na Ušćebrkov upit iz HŽ Infrastrukture navode da su svjesni općeg stanja zgrade i opasnosti za putnike i stanare te da su prije nekoliko dana pokrenuli novi postupak javne nabave za izvođenje radova na sanaciji.
-Ovakav natječaj bio je objavljen i krajem prošle godine, no poništen je, a mi nikada nismo saznali zašto. Raspolažem informacijom da su sredstva preusmjerena u druge projekte te se sada s razlogom može sumnjati u realizaciju i ovog novog natječaja - ističe Ušćebrka te navodi da sumnju dodatno podgrijava novoprocijenjena vrijednost radova. Naime, donedavno se baratalo iznosom od oko pet milijuna kuna, no u novom natječaju decidirano se navodi iznos od 2,649 milijuna.
Manji iznos
Sumnju u realizaciju sanacije izražavaju i stanari.
– Vjerovat ćemo tek kada ovdje vidimo radnike, jer smo nakon niza praznih obećanja izgubili svaku nadu - kaže jedan od stanara želeći ostati anoniman jer su im dosadašnji medijski istupi donijeli samo glavobolje. Dragutin Kolarić, šef bjelovarskog kolodvora, potvrđuje da je natječaj u tijeku i navodi da su zgradu nedavno obišli članovi HŽ-ove komisije za nekretnine i konzervatori. Nije mu poznato, kaže, zašto je smanjen iznos te zašto je poništen prethodni natječaj. Iz HŽ Infrastrukture navode da je do poništenja došlo zbog neusklađenosti troškovnika s dokumentacijom iz natječaja te da iznos nije smanjen nego da će sanacija ići u dvije faze, a procijenjena vrijednost radova iznosi 3,85 milijuna kuna.